Returer & Byten
Uppdaterad 1 januari 2025
Ångerrätt
Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt enligt svensk distanshandelslag. Ångerfristen börjar gälla den dag du tar emot varan. För att använda din ångerrätt kontaktar du oss via e-post inom 14 dagar och anger ordernummer samt vilka varor du vill returnera.
Varan ska vara oanvänd, i originalförpackning och i väsentligt oförändrat skick. För hygienprodukter, kosmetiska artiklar och produkter som brutits ur sin förpackning gäller ingen ångerrätt på grund av hälsoskydds- och hygienskäl.
För företag (B2B) gäller inte ångerrätt, om inget annat skriftligen överenskommits.
Returhantering
Du står själv för returfrakten vid ångrat köp, om inte varan är defekt eller vi har skickat fel produkt. Returer ska skickas som spårbart brev eller paket. Vi tar inte emot returer som skickas mot postförskott.
När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas varans värde till dig inom 14 dagar. Återbetalning sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Vid byten skickar du först tillbaka varan till oss. När returen är mottagen och kontrollerad skickas den nya varan utan extra fraktkostnad.
Reklamation
Om du fått en defekt eller felaktig vara ska du reklamera detta till oss så snart som möjligt, helst inom 7 dagar från att du mottagit försändelsen. Beskriv felet och bifoga gärna en bild så att vi snabbt kan hjälpa dig.
Vid godkänd reklamation står vi för alla fraktkostnader och ersätter varan med en ny, alternativt återbetalar hela beloppet.
Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket inom angiven tid returneras det till oss. För ej uthämtade försändelser debiteras en avgift på 150 kr för frakt och hantering.
Kontakt
För alla frågor kring returer, byten och reklamationer är du välkommen att kontakta oss på info(at)ncbeautypro.se. Vi hjälper dig gärna att hitta bästa lösningen.